BENVINGUTS

PARRÒQUIA DE SANTA EULÀLIA DE PROVENÇANA

C/ Santa Eulàlia, 203

08902 L’HOSPITALET DE LLOBREGAT (Barcelona)

ENS HA NASCUT UN INFANT...:

BON NADAL, FELIZ NAVIDAD

Els infants no neixen per a quedar-se petits tota la vida. Han de créixer i han de tornar-se grans. Els hem de deixar créixer. Els hem d’ajudar a créixer. I ja sabem que els infants, per a poder créixer degudament, necessiten moltes atencions: han de ser molt estimats, han d’estar ben alimentats i han de rebre una educació i una correcció adequada. Però els infants no es queden infants tota la vida. Estan destinats a tornar grans, a ser feliços, a ser útils a la societat i a construir un món millor.

Jesús també va néixer petit i va necessitar tot lo que necessiten tots els infants des de petits fins que tornen grans. Però Jesús no va néixer per quedar-se petit, perquè el recordem només quan va néixer, pobret, dins una cova de Betlem. Va néixer per a tornar gran i mostrar-nos amb el seu Exemple de vida i amb la seva Paraula com hem d’anar construint aquest món millor que tots volem, i ell a aquest món millor que tots voldríem, li deia el Regnat de Déu ja a la Terra.

Jesús és el nostre Salvador. Uns creuen que ens salva pel seu naixement, perquè va néixer pobre entre els pobres. I uns altres creuen que ens salva per la seva mort, perquè va morir per nosaltres damunt una creu. ¿No vos donau compte de quina manera volem esmenar-li la plana a Jesús? El volem contemplar quan és petit, perquè encara no parla. I el volem contemplar quan ja és mort, perquè ja no parla. Entre Nadal i Pasqua ens oblidam de Jesús, que és quan ell ens parla, des del seu baptisme fins a la seva mort. I després de Pasqua, entre Pasqua i el pròxim Nadal, ens tornam oblidar de Jesús, que és quan ell ens continua parlant a través del testimoni del seus deixebles. Jesús ens salva, sobretot, perquè ha vingut a compartir la nostra vida, i perquè continua present enmig de nosaltres, per la seva Paraula, que és sempre com una font d’aigua viva que sempre raja, que essent sempre la mateixa és sempre nova. I crec que Jesús ens salva pel seu Exemple de vida, que va viure i es va desviure per ajudar el seu poble i especialment per estar al costat dels més desvalguts. No ens quedem, només, contemplant el nin Jesús a la cova de Betlem. Deixem-lo créixer al nostre costat. Ell ha vingut per a caminar amb nosaltres i mostrar-nos com podem construir el Regnat de Déu ja a la Terra, donant-li la nostra mà a la seva mà sempre oberta, seguint el seu exemple de Vida i escoltant la seva Paraula.

PARRÒQUIA DE SANTA EULÀLIA

DE PROVENÇANA