BENVINGUTS

PARRÒQUIA DE SANTA EULÀLIA DE PROVENÇANA

C/ Santa Eulàlia, 203

08902 L’HOSPITALET DE LLOBREGAT (Barcelona)

EL 6 DE MARÇ ÉS DIMECRES DE CENDRA:

COMENÇA LA QUARESMA

Per arribar a Crist ens hem fixar en Ell, ens hem de revestir dels seus sentiments, de les seves actituds, dels seus serveis, de la seva donació fins a l’extrem, impulsats per la força de l’Esperit. Així, més que anar  nosaltres a Crist, serem atrets per Ell, enduts per l’Esperit.

I dels signes externs quaresmals, ¿què en fem? L’Església catòlica ens recorda dos signes: al començament, el dimecres de cendra i al final, el divendres Sant, és el dejuni i abstinència.

El divendres de Quaresma: abstinència (no menjar carn). En ells mateixos no són res. Hem de mirar el signe i el significat: finalitat, i esperit amb què es fan.

Jesús a l’evangeli ens ho dirà amb molta finor: l’almoina: pot ser un rodatge d’orgull, l’oració: pot ser un acte d’autocomplaença, i el dejuni: pot alimentar la vanitat.

Tot això serà vàlid si es portat a terme des de la humilitat i la caritat. Dejunis, pregàries, almoines, no perquè està manat sinó perquè ens surt de l’ànima.

A l’acostar-nos a rebre la cendra, el dimecres 6 de març, se’ns dirà: “converteix-te i creu en l’Evangeli”. Acotant el cap manifestem la necessitat de què Déu ens converteixi i ens transformi. Com que és el primer dia de la santa Quaresma, comencen per petites conversions. Tenim 40 dies per seguir-les:

1. Els nostres treballs: creatius i solidaris.

2. Els nostres cansaments i rutines: deixem-les i eliminem queixes, mals humors, tons de llàstima i avorriments.

3. El nostre descans i repòs: agraïment joiós.

4. El nostre dolor, sofriment o llàgrima: un rec fecund que m’apropi als altres per suavitzar el seu dolor.

5. Les nostres alegries: en regal als altres per escampar somriures, optimisme i bon humor.

6. Les nostres esperes: en esperances per sembrar confiança de què un món millor és possible.

PARRÒQUIA DE SANTA EULÀLIA

DE PROVENÇANA