BENVINGUTS

PARRÒQUIA DE SANTA EULÀLIA DE PROVENÇANA

C/ Santa Eulàlia, 203

08902 L’HOSPITALET DE LLOBREGAT (Barcelona)

QUI FOU SANTA EULÀLIA?

Qui era Eulàlia? Era una heroïna, una princesa, un premi Nobel o una artista pop? Era senzillament una nena, una jove adolescent que va donar el màxim testimoni que es pot donar: lliurar la vida per algú, per alguna cosa que és capaç de legitimar tan suprem sacrifici.

El terme màrtir és un vocable d’arrel grega que significa testimoni. El màrtir no és un boig irres- ponsable, ni un masoquista inconscient, ni un kamikaze terrorista, sinó un testimoni, un testimoni d’un altre. Els màrtirs han volgut viure acollint la Paraula d’aquest altre, la Paraula de Déu, que encertaran a cantar-la en els seus llavis fins al final. També han volgut acollir la Presència d’aquest Déu, de la qual nodriran la seva esperança i amor també fins al final. Testimonis d’una Paraula i d’una Presència, les d’aquest Déu que no emmudeix ni fuig davant nostre esdevenir, perquè Déu no només ens va indicar el camí, sinó que es va fer caminant al costat de cadascú.

Els testimonis avui, són els que enmig de tanta tristesa introdueixen en la vida una raó per la veritable alegria; els que tot i les penombres que enfosqueixen no poques realitats sumint a famílies senceres en dolor i incertesa, aconsegueixen encendre una llum que fa brillar l’esperança cristiana; els que al costat de històries de violència, de corrupció i mentida, apareixen amb senzillesa com heralds de la pau, d’honestedat a totes passades i de la veritat que ens fa lliures. Aquests són els testimonis, els màrtirs cristians dels nostres dies, i són ells avui com ho van ser els que van lliurar la seva vida en un llarg ahir, els que aixequen la societat construint-la des d’aquests valors que reconeixem en una Persona que els va viure i ens els va deixar com herència evangèlica: Jesucrist, el màrtir per excel·lència.

Santa Eulàlia és una història d’amor amb tots els seus versos, un relat apassionat amb tots els seus petons. L’amor a Déu, l’amor als germans, l’amor al seu poble. A ella ens encomanem en aquest seu dia, mentre donem gràcies per l’alt testimoni del seu martiri. Hem d’escriure també nosaltres aquesta pàgina dels nostres dies, on aportant el millor que sabem i tenim en el desconcert social i en la crisi econòmica, aconseguim amb senzillesa introduir un rearmament moral que ens ajudi a sortir dels carrerons foscos po- sant-nos amb el Senyor , amb Maria i amb els sants com Santa Eulàlia, de part dels que més ho necessiten.

Vulgui el Senyor concedir-nos per la intercessió de Santa Eulàlia, el record agraït de la seva vida i l’acollida generosa del seu llegat testimonial, per aconseguir nosaltres, cadascú en el seu àmbit i amb la seva responsabilitat, donar la vida a la trama quotidiana del nostre treball ben fet, buscant la glòria de Déu i el bé de les persones que s’han posat sota la nostra cura i responsabilitat. Això és el que demanem, això és el que amb l’ajuda del bon Déu i de la nostra Santa Eulàlia esperem.

PARRÒQUIA DE SANTA EULÀLIA

DE PROVENÇANA