BENVINGUTS

PARRÒQUIA DE SANTA EULÀLIA DE PROVENÇANA

C/ Santa Eulàlia, 203

08902 L’HOSPITALET DE LLOBREGAT (Barcelona)

ENS ADAPTEM AL MODEL AEXIPRESTAL: CANVIS EN CÀRITAS...

El mes de desembre ens evoca el Nadal, les festes en honor del naixement de Nostre Senyor Jesucrist segons la carn... I Nadal va necessàriament unit a la mirada més atenta cap els més pobres i necessitats, això és, Càritas. Des de que jo vaig arribar a la parròquia -l’11 de setembre es van fer 8 anys- sabeu que he lluitat per tenir una Càritas Parroquial pròpia, en contra de l’opinió majoritària de les pràctiques de les altres parròquies de l’arxiprestat. Càritas Parroquial va néixer per ajudar-me a distribuir l’ajut a les persones necessitades, començant per els de la nostra Comunitat, però també arribant a totes les famílies que passen dificultats siguin o no de la Parròquia. Personalment, jo estic molt content del treball que s’ha fet aquí. Dono gràcies a tots els que heu treballat amb mi des del començament de l’aventura. El grup de dones que ens van precedir -d’Ajut Sol·lidari- i que van constituir el Grup de Vida Creixent. El sr. Juan Barreiro que em va recolçar en el començament; el sr. Juan Manuel de Mateo, la sra. Anna Gasca, des del rober, i la sra. Marisa Quesada que ha estat, amb la seva mare i la sra. Neri Castellanos, els darrers coordinadors d’aquest àmbit de la nostra Parròquia. La sra. Marisa a més de coordinar l’àmbit d’ajut als necessitats, cal reconèixer que ha promogut Càritas fins un extrem veritablement impressionant. Si bé a partir d’ara l’ajut de la Parròquia va desviada a la Càritas Arxiprestal i la parròquia continuarà ajudant però amb la coordinació amb les altres parròquies de l’Arxiprestat, Càritas, de la mà de la sra. Marisa és molt més que això... Tenim un grup de voluntaris i voluntàries de Càrites que és l’admiració de les altres parròquies i del mateix Bisbat. Càritas Parroquial, des de la iniciativa de tothom qui vol col·laborar, té la capacitat de promoure activitats,... -fins i tot participar al Menjador Sol·lidari, si convé posar-lo en marxa- que val la pena potenciar amb agraïment.

El proper diumenge 22 de desembre i el mateix Dia de Nadal es celebra la recapta extraordinària per Càritas Diocesana - que és l’agrupació de totes les Càritas Arxiprestals-. No farem recapta d’aliments perquè aquest curs encara no sabem com haurem de col·laborar dins d’aquesta nova situació parroquial, més coordinada amb els recursos de l’Església Diocesana. Això sí, us demanem la vostra generositat i, com sempre, el vostre ajut per avisar-nos si coneixeu famílies necessitades.

PARRÒQUIA DE SANTA EULÀLIA

DE PROVENÇANA