BENVINGUTS

PARRÒQUIA DE SANTA EULÀLIA DE PROVENÇANA

C/ Santa Eulàlia, 203

08902 L’HOSPITALET DE LLOBREGAT (Barcelona)

SANTA EULÀLIA AVUI...

Déu me’n guard de posar encens a ningú més que al Senyor, és la meva obligació i devoció com a catòlic i com a sacerdot... Però aquests dies, sobre les cendres del fracasat Cimal del Clima, a Madrid, la veu d’una adolescent, Greta Thunberg, ha ressonat per bé (o per mal) d’una manera insistent, més o menys “manipulada”, però amb contundència per les generacions joves que, admirants de la seva rebel·lia i el seu activisme en contra de la contaminació i el malbaratament dels recursos naturals s’ha deixat sentir amb força. Santa Eulàlia, va ser la primera gran activista cristiana de Barcelona.En un temps de persecució de la fe, ella  visqué la creu del seu martiri per amor a Crist. La van condemnar a morir a la creu en forma d’aspa. Valenta en viure la fe, malgrat  totes les dificultats i tots els turments. D’acord amb la tradició, la noia va patir tretze turments. Tants com anys tenia. Fou assotada, li esquinçaren la carn amb garfis, li posaren els peus sobre brases roents, li tallaren els pits, li fregaren les nafres amb pedra tosca i li aplicaren oli bullent a les ferides, la van ruixar amb plom fos i la van llençar a una bassa de calç. A més fou ficada en una bóta plena de vidres que van fer rodolar per un pendent, la van cremar en una foguera, fou tancada amb puces, perquè la piquessin i, finalment, fou crucificada. I ho va aguantar tot. No calien tretze turments; amb un en tenia prou per patir molt. Però ella va ser valenta; agafada a nostre Senyor, ho va aguantar tot i va donar el seu testimoni de valentia i de fidelitat.  I per això, la seva vida és una crida per a tots nosaltres: com vivim la nostra fe en aquest món davant les dificultats que trobem avui en dia, som valents? Estem agafats a Crist? Som capaços d’”activar”, malgrat les amenaces o malinterpretacions, la nostra fe en mig del nostre món? Som actius i portadors d’esperança? Abraçats al Senyor, som capaços d’arriscar-nos per canviar a millor aquest món nostre? Santa Eulàlia ho va fer així, que el seu testimoni perduri en nosaltres.

PARRÒQUIA DE SANTA EULÀLIA

DE PROVENÇANA